woensdag 7 februari 2007

Hype 2.0

'k Ben allergisch voor hypes. In marketingtermen meer een 'early adopter' dan een 'innovator'. Geweldig om het diepe in te duiken, maar ik ben ook wat sceptisch: niet alle vooruitgang is een verbetering. Ik probeer iets uit, neem afstand, en pak daarna pas enthousiast door.

Zo werkte het bijvoorbeeld met e-mail. Ik was vanaf 95/96 wel online, maar kon alleen naar vreemden mailen. Vriendjes waren allemaal nog offline en vroegen zich af of ik via 'n pornosite mail ontving. Ja, Hotmail klonk vies, zelfs voordat MS het overnam.

Zoiets ging het ook met sites bouwen, chatten, bloggen, webcammen, voipen, rss, social bookmarking en en alles wat er nog komen gaat. Ik ben vooral argwanend als er hijgerige labels aan te pas komen zoals 'nieuwe economie' of 'web 2.0'. Maar als het zo helder en visueel verbeeld wordt...

2 opmerkingen:

  1. "Web 2.0 is web 1.0 met een midlifecrisis" las ik net ergens...

    Briljant filmpje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem14/2/07

    zelfs IK snap het zo...

    BeantwoordenVerwijderen