vrijdag 9 februari 2007

President E-wreck looses election

Het kan snel gaan: nauwelijks was ik president geworden van deUnited States of Europe, of ik werd alweer ontslagen. Echt, hieronder staat met koeieletters in de krant dat ik de verkiezingen heb verloren, die van 2010. Als ik zelf de krant lees lijkt soms gemakkelijk om de wereld te redden van zoiets als broeikaseffect, maar zelf aan het roer blijkt het erg lastig.

De BBC heeft (weer) een prachtig spel ontwikkeld, nu over klimaatverandering. Het is complex, met een stortvloed van mogelijke ingrepen, argumenten, internationale onderhandingen en (helaas dus:) verkiezingen. Doel om gevoel te krijgen voor het fysieke en politieke krachtenveld, en dat lukt bij mij goed; het zweet breekt me uit. De feedback zou nog wat tastbaarder mogen zijn: concrete effecten in praktijk, geluid, bewegend beeld, maar het spel speelt snel, lekker, en is van een goed moeilijkheidsniveau. Aan alle geleerden op de aftiteling te zien zal het inhoudelijk ook wel kloppen. Jammer dat de speler weinig inhoudelijke feedback of terugblik krijgt na afloop van het spel. Nu kan ik niets anders dan opnieuw beginnen :)

1 opmerking:

  1. Anoniem14/2/07

    Jij was toch al nooit zo enthousiast over democratie :)

    BeantwoordenVerwijderen