zondag 4 februari 2007

Boer'ntrien

Vandaag heb ik met mijn dames m'n grootmoeder van 87 bezocht. Ze woont stoer op een boerderie even buiten Eefde, en deelt het erf met mijn oom Herman. Die is hoefsmit en verzorgt een twintigtal paarden op het land en in de stallen. Als hobby. 't Was heerlijk weer en zonde om binnen te zitten. Prachtige omgeving, tussen akkers, weiden, bossen en heide. Ik kom er al van kindsbeen af, soms zelfs in klompen en een overall, maar ik blijf me toch altijd wat stads voelen.

Janne lijkt meer boerenbloed te hebben: ze komt nauwelijks binnen en is voordurend in de weer met het opjagen van katten, het kietelen van paarden, het verslepen van door de storm gevallen takken, en het begieteren van gras.

Gisteren in de diergaarde was het nog erger. Samen met een paar grotere kinderen mocht ze even in het geitenhok, en was zo hard aan het stampen en mekkeren dat een opgeschoten kereltje zich verschikt uit de voeten maakte, uit vrees gespiest te worden op haar hoorns.

3 opmerkingen:

  1. Soms slaatut wel eens een generatie over ....
    J.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heheee, voor de goede orde: dat was een reactie van mijn webwise vader :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem6/2/07

    wat een lieve lieve janne foto!

    BeantwoordenVerwijderen