zondag 1 oktober 2006

Hitchcock-violen

Het weekeinde zit vol kleine avontuurtjes: bezoekjes, boodschapjes, speeltuintjes, restaurantjes (Parkheuvel)... Soms wordt zo'n avontuurje echter ineens reusachtig. Vrijdag me met Janne naar binnen gepropt bij de dwaze dagen van de Bijenkorf. Was nog wel te doen met mijn dame op de schouder. Naar de kassa glippen lukte ook nog, maar net toen ik even niet oplette was Janne 'm gesmeerd. Op topsnelheid op kniehoogte was ze snel uit beeld. Het zweet brak me uit, en ik rende roepend heen en weer. Ik hoorde de Hitchcock-violen gieren in mijn oor: wiek-WIEK!

Achteraf duurde het maar een paar minuten voordat dochterlief terecht was bij een andere kassajuffrouw: die had direct een snoepje en een kek handtasje klaarliggen als dank voor het deserteren...









(soundtrack bij illustratie)

2 opmerkingen:

  1. Anoniem4/10/06

    Gelukkig dat deze schone blonde gered kon worden van enge mannen! Hoewel er waarschijnlijk weinig mannen te bekennen waren in dat shopparadijs?

    Maak je trouwens foto's met je telefoon, of heb je altijd een camera bij je?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het lijkt een kiekje van een gsm inderdaad, maar het is gewoon een slechte foto, gemaakt met mijn ouderwetsche foto-camera. De pittoresque dwaze dagen duik ik natuurlijk niet in zonder.

    Trouwens (zielige muziek fade hier in)... ik heb niet eens een camera op mijn mobieltje. Wat dat betreft ben ik er op achetruit gegaan bij de overstap!

    BeantwoordenVerwijderen