maandag 15 oktober 2007

Hmmm...

"We're all hypocrites" zingt Riverman zoetsappig, en ik hum lekker mee. Lekker muzakje, maar het duurt niet lang voordat het bijbehorende GreenPlanetGame me uit m'n hum brengt. Het onderwerp gaat me aan het hart, maar van dit met groot trompetgeschal aangekondigde spel, sponsored by Starbucks, verwacht ik echt meer. Veel meer.

Het is niet leuk, niet mooi, niet spannend, niet geloofwaardig, niet leerzaam, niet overtuigend en niet authentiek. Neem dat nou maar gewoon aan, en ga vooral niet zelf chagrijnig worden bij het uitproberen. De 'speler' mag over een kaartje dwalen op zoek naar een van de hoogtepunten:
- een zoekplaatje waar je informatie ongelezen weg moet klikken,
- een racespel waar je zacht moet rijden,
- struikgewas dat je in een park mag kwakken, of
- een gesprekssimulatie met een slappe burgemeester

Volgens een collega is het "ernstig slecht en hooguit leuk voor Amerikaanse cubicle-bewoners die met een Fiat naar hun werk gaan en nu virtueel een Hummer mogen". Ik beperk me tot "hmmm..."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten