zondag 1 april 2007

Productrenovatie

"Ongelofelijk, Mike!" Reclames en de winkelschappen blijven me overspoelen met nieuwe producten. Geruisloos verdwijnen daarbij de belegen producten waar ik zo aan gehecht was. Even geruisloos mislukt trouwens ook het merendeel van de nieuwe introducties. Als consument word ik moe van dat gedoe, maar als producent (e-learningbakker) is juist de sleur vermoeiend. Het merendeel van de collega's bij Bright Alley en eerder voelt op den duur kriebel bij het consolideren van succesformules. Om de concurrentie een stap voor te blijven, om de klant nog beter van dienst te zijn, of gewoon uit inhoudelijke gedrevenheid.

Ergens vorige eeuw was ik paranimf bij vriendje Theo. Een van zijn stellingen ging over hoe de spiraal van innovatie op innovatie stiekem juist oude oplossingen kan laten opborrelen. Nieuwe haargel om eruit te zien alsof je net uit bed komt. Limonadesiroop die al in de fabriek wordt aangelengd. Bonbonsstrips die nu in losse porties verkrijgbaar zijn. Dat soort 'productrenovaties'. Het ultieme antwoord op e-mail kon dus niet uitblijven: gmail presenteert trots papieren post!.

2 opmerkingen:

  1. Anoniem7/4/07

    Zouden we dat ook in Nederland krijgen? Erg gek hoor, ik kan het me niet voorstellen. Wat zou het kosten?

    arnoniempje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsja, ik zou zeggen: kijk nog eens naar de datum van mijn berichtje :)

    BeantwoordenVerwijderen