donderdag 21 december 2006

Afscheid Belastingdienst

Beetje gek achteraf, maar tijdens mijn Stoas-tijd heb ik eigenlijk meer tijd in Utrecht soorgebracht dan ik Wageningen: ik zat het merendeel van de tijd bij de Belastingdienst gedetacheerd als consultant/onderwijskunidge. Binnen de douane staan ingrijpende (juridische) veranderingen op stapel en B-learning gaat de medewerkers daarop voorbereiden. Heerlijk om in de wereld te duiken van de Authorised Economic Operator, maar ik ben wel benieuwd hoelang alle afkortingen nog in mijn hoofd blijven spelen: TAPA, TCDW, B/CKC, AEO, NTCS, SBB...













Tijdens mijn maanden bij de Belastingdienst was ik regelmatig verbaasd over de - in mijn ogen - organisatorische wirwar van werkgroepen, kennisgroepen, projectgroepen, afstemmingsgroepen en pilotgroepen. Gelukkig wisten Bd-collega's Ruud en Arie 'hoe de hazen lopen'. Herhaaldelijk kreeg ik op het hart gedrukt: 'Verbaast u niet, verwondert u slechts'. Als afscheidscadeau heb ik dat op een tegeltje gegeven (zie boven), en hebben we in de stad getoast op de Toepassingsverordening Communautair Douanewetboek. Proost!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten