dinsdag 5 december 2006

Job-inspiratie

Een luchtig tussendoortje even. Rond de gekke naam van m’n blogje. Nog steeds druppelen vragen erover binnen. Ik wist het ook niet, maar het bleek de vreugdekreet te zijn, waarmee ik collega's verblijdde. Gebombardeerd tot thema van m'n Amsterdamse afscheid. Bewijsmateriaal van mooie Cirquest-jaren, maar waarom roep ik niet eenvoudig ‘joepie’ of oudhollandsch ‘hoera’?

Mijn inspiratiebron is Gerard Kromhout. Deze grote spelheld redde me vaak uit de penarie, als programmeur en door goed humeur. Onlangs ontfutselde ik Gerards ‘joe-hoe’-oorpsrong: bij een van zijn onvolprezen spellen had hij feedbackgeluiden laten inspreken. Luister naar de woeste kreet van een zekere Job (what’s in a name).

Weer leidt elk antwoord tot een nieuwe vraag: waar ligt de inspiratie van deze Job?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten