woensdag 14 februari 2007

Valentijn

Met Open Source software heb ik al het een en ander geknutseld: in Xaraya is m'n buurtsite gemaakt, over de auteurstool eXe blogde ik al eerder, en ook volwassen leermanagementsystemen als Moodle en Atutor probeerde ik uit. Nu pas ontdek ik de handige site waar je ze keurig online kunt uitproberen zonder te downloaden of installeren. Opener kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker.

Prachtig allemaal, maar je moet niet overdrijven: een Engelse onderwijskundige verzamelde een reusachtige lijst van meer dan 600 programma's met de focus op e-learning in brede zin: niet allemaal even geavanceerd of nuttig natuurlijk, maar al met al een overvolle schatkamer. Wat een schatje, die Jane...

1 opmerking:

  1. ben het wel enigszins met haar eens dar WordPress (en andere blogging tools) een e-learning toepassing zouden kunnen hebben. Ik leer tegenwoordig voornamelijk door andere blogs te lezen...

    BeantwoordenVerwijderen