maandag 12 februari 2007

Collurenten

Afgelopen jaar ben ik in dienst geweest bij drie bedrijven uit de e-learning eredivisie. Logisch om de vraag te krijgen of dat niet gek voelt. Soms wel ja. Gek om me in een nieuwe omgeving weer thuis te gaan voelen. Niet zozeer om 'over' te lopen. Ik heb vrij helder welke informatie ik in de nieuwe omgeving niet wil misbruiken, maar het is wel bijzonder leerzaam om de verschillen in aanpak te zien.

Onderlinge concurrentie is soms, als opdrachtgevers e-learningbedrijven tegen elkaar afwegen. Maar er zijn belangrijker beslissingen: keuzes om deze geweldige potentie niet aan te spreken en te kiezen voor traditionelere vormen van leren. Ingegeven door koudwatervrees, vooroordelen of onwetendheid. Of nog erger: door negatieve ervaringen in eerdere pogingen, met bedrijven die minder professioneel en gezond met e-learning omgingen. Dus.

Binnen heldere kaders blijken collurenten zelfs soepel, zinnig en gezellig te kunnen samenwerken. Ik denk bijvoorbeeld aan Streetwise, een jaar of twee geleden gemaakt in samenwerking met Kluwer. We spreken nog geregeld af, dit weekeinde nog in Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten