vrijdag 16 februari 2007

Geen spel

Wel spelen, geen spel. Boštjan Cadež noemt z'n Linerider speelgoed, omdat het geen vastomlijnd doel heeft. Voor wie nog niet van het charmante spelle... speelgoedje heeft gehoord: hij ontwikkelde een half jaar geleden voor z'n studie een spelletje om met een sleetje van een zelfgetekende helling te glijden. Inmiddels zijn miljoenen eraan verslingerd en is het ook commercieel succesvol: inXile heeft Boštjans origineel ingelijfd, opgepimpt en kondigt een Groot Geld Wedstrijd aan. Dat belooft wat:-(

Ik blijf het een origineel speeltje vinden met een pakkend concept, hoewel dat door (acceleratie)toevoegingen wel wat verwaterd is. Ieder zoekt uitdagingen op z'n eigen niveau en een opgelegd einddoel ontbreekt. Dat maakt het afgeleide Draw Play juist zwak. Onderwijsland jubelt dat het gevoel voor krachten stimuleert, maar fysieke proefjes met knikkers, een schommel of achtbaan lijken me minstens zo sterk. In ieder geval zijn er zat tutorials om te freaken tot bizarre hoogte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten