donderdag 10 mei 2007

Pensioengat

Vandaag schreeuwt een groot krantenartikel dat de belangstelling voor pensioeninformatie toeneemt onder jongeren. Vooral internet fungeert als informatiebron, beweert althans Pensioenkijker.nl:) Op die site eindeloze en zouteloze teksten over zaken als 'gematigde eindloonregeling'. Ik heb er kennelijk geen aanleg voor, want het ontglipt me weer, ondanks herhaalde uitleg door financiele adviseurs.

Tijdens hun praatjes dacht ik elke keer ook dat het veel beeldender kon, met animaties en interactiviteit en zo. En niet alleen pesioengedoe, maar ook hypotheekvormen, fiscale concepten en andere financieel gedoe. Daarom keek ik reikhalzend uit naar Aegons aangekondigde e-learning over pensioenen. Ik had me ruim voor de lancering aangemeld en stond te popelend en huppelend klaar.

Om kort te gaan: drama in elk opzicht. Geen plaatje, geen greintje. Er is vast van alles misgelopen in de ontwikkeling bij Aegon en Dijdidakt, maar ik krijg zelfs geen zin om het hier inhoudelijk te bespreken. Moeilijk voorstelbaar dat iemand hier ook maar iets van leert. Behalve dan dat e-learning inderdaad dus toch een loze hype is. Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen...

2 opmerkingen:

  1. Pensioen is belangrijk maar blijft moeilijk uit te leggen. Maar goed, als je nog jong bent heb je nog tijd genoeg om je er later druk over te maken. Ik probeer het op mijn site www.pensioenpower.nl wat aantrekkelijker te maken maar helaas ontkom je vaak niet aan serieuze uitleg hoe het zit. En da's dan weer minder aantrekkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, pensioen sexy brengen moet je niet verwachten van een verzekeraar. Die zit vast aan juridische taal en wil het verhaal zo compleet vertellen als maar kan. Het wachten is op verlichte zielen. Ik doe op mijn website www.pensioenpower.nl een poging maar verwacht er geen wonderen van. Pensioen blijft lastig uit te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen