zondag 22 oktober 2006

Kijkcijfers

Oei, de kijkcijfers (zie onder) nemen een dramatische wending. Logisch, want ik schrijf al een week niet meer, en hooguit over thuis. Terecht wordt ik toegebromd: "Vertel toch eens wat over je werk!"

Beetje lastig. Niet eens omdat het inhoudelijk geheim is, maar omdat ik zit te broeden met een 'onaf' verhaal in mijn hoofd. Aan de ene kant gaat alles in de lopende projecten prima: in Utrecht kan ik mijn onderwijskundige ei lekker kwijt bij de Belastingdienst, en ook in Wageningen kan ik m'n nut prima bewijzen. Ik ben echter vooral overgestapt om mijn steentje bij te dragen aan de innovativiteit van Stoas*), en dat vind ik toch erg lastig, zeker in de rol die ik nu heb (of neem).

Natuurlijk onderneem ik wel van alles, van het starten van een inhoudelijk blogje tot het bespreken van m'n actieplan met de directeur, maar... naar mijn ongeduldige smaak gaat het op dit vlak toch niet lekker. Willen m'n Stoas-collega's echt 'degelijke lefgozers' zijn? En hoe word je wat je wilt? Moet ik mijn nek meer uitsteken, of juist even rustig wennen aan onze bestaande succesformules? Kan ik nieuwigheden uitdenken en collega's enthousiastmeren door interne projectjes? Of kun je dat niet op bestelling afdwingen en moet ik de ware innovatie juist diep opdelven in langlopende (klant)projecten?

*) Vorige maand vertelde ik al dat we zo'n degelijk imago hebben dat we soms worden getypeerd als 'Stof-as'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten