woensdag 31 oktober 2007

From Russia with Love

Jane Hart adviseerde me een nieuwe gratis auteursomgeving voor het maken van e-learning. Destijds was ik al aardig enthiousiast over eXe, maar dit CourseLab ligt voor mijn gevoel toch een straatlengte voor.

Het programma is in Rusland ontwikkeld, maar straalt - op een verdwaald woordje 'текст' na- bepaald geen oostblokkige grauwheid uit. Het lijkt grafisch en qua structuur op applicaties als PowerPoint. Overzichtelijk, met vensters voor course, slides, timeline en frames. Veel functionaliteiten en mogelijkheden voor interactie, simulatie, scorm en scripting. Een aantal functies heb ik zelfs bij andere, commerciele auteursomgevingen niet eerder gezien. Alles is tot flinke diepte instelbaar, en ik moet me even in de wang knijpen bij het besef dat dit moois gewoon freeware is. En, te oordelen aan het online forum ook nog eens goed ondersteund.

Zit er geen enkele adder onder het gras? De enige die ik kan ontdekken is dat een paar luxe-functionaliteiten, zoals directe import vanuit Powerpoint, tegen (beperkte) meerkosten aangeschaft moeten worden. Beetje flauw, aangezien CourseLab zich profileert als 100% gratis, maar geen echte belemmering om te genieten van het moois. Komt dat zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten