woensdag 24 januari 2007

Op tijd

Als de NS geen last heeft van warmte, vocht, koude of stiptheidacties zit ik keurig om acht uur achter mijn Utrechtse bureau. 's Ochtends kan ik snel zijn omdat ik ben vrijgesteld van zorg voor Janne, op het smeren van een boterham na. Bovendien heb ik nog een genant geheim waardoor ik op tijd het bed uitspring: de wekker loopt een kwartier voor.

Tuurlijk, belachelijk om jezelf zo voor de gek te houden. Het kan verslavend werken, omdat de slaapjunk voortdurend een hogere dosis nodig heeft. Ik riep zelfs al eens dat een onbetrouwbare klok daarom dus eigenlijk het ideaal zou zijn. En jawel, hij blijkt te bestaan: de ultieme klok voor telaatkomers.

2 opmerkingen:

  1. Anoniem24/1/07

    Te laat komen.. hmmm.

    Altijd relatief en lastig te definiëren.. Wat is laat eigenlijk? Ik als notoir opmijneigentijdkomerenvertrekker doe liever niet mee aan de rat-race (lees: file) van optijdkomers.. Kost me bovendien teveel tijd; scheelt al gauw een half uur. :-)

    Bestaat er eigenlijk ook een klok voor tevroegkomers?? Dus dat je te vroeg denkt dat je te laat bent.. ??

    Afijn.. By the way.. alles kits?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem10/2/07

    Grappig, ikzelf zet mijn wekker ook altijd een kwartier voor. En blijf dan een kwartier liggen, 's ochtends om vijf uur...

    G.

    BeantwoordenVerwijderen