vrijdag 26 januari 2007

Koffiedik

Ik weet nog hoe ik op de kleuterschool een T-shirt kreeg met de letters 'Ik ga naar de grote school'. Ik kon het zelf niet lezen, maar ouderen verzekerden me somber dat dáár alles heel anders zou worden: geen gelanterfanter en gespeel meer, maar echt mijn best doen. Op de lagere school bleek dat wel mee te vallen, maar de bovenbouw zou echt moeilijk worden. En later dreigde de reusachtige middelbare school, en het elitaire gymnasium, en de akelige schoolonderzoeken, en het spannende eindexamen, en de universitaire studie, en ...

Ik probeer onze Janne niet te belasten met dat soort zwartgallige voorspellingen. En waarom zou ik ook.
We hebben vandaag een kijkje genomen bij twee scholen in de buurt (die witter en meer representatief willen worden) en de klassen zagen er kleurig en keurig uit. En lekker véél computers :)
Ik krijg er gewoon zelf zin in. Nu Janne nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten